Het is hier heerlijk! Ben al helemaal gewend. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Patricia Bezemer - WaarBenJij.nu Het is hier heerlijk! Ben al helemaal gewend. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Patricia Bezemer - WaarBenJij.nu

Het is hier heerlijk! Ben al helemaal gewend.

Door: Patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

24 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo lieve mensen,

Hier is mijn 2e berichtje dan alweer. Ik zit nu al een maand in Zuid Afrika en heb het hier ontzettend naar mijn zin. Ik ben hier al helemaal gewend en mijn stage + school is al een tijdje begonnen. In mijn vorige berichtje vertelde ik dat ik nog in contact zou komen met de scholen. Dit is natuurlijk allang gebeurt en ik heb een stage school + groep. Ik loop stage op een school in de townships. Het is een grote school. De school heeft rond de 850 leerlingen en maar 18 docenten. Op dinsdag en woensdag begin ik eerst 2 uur in Grade 9 (deze kinderen zijn 14/15 jaar). Hier geef ik het vak life skills. Dit is wel even wennen want normaal gesproken geef ik les aan jongere kinderen en nu moet alles in het Engels wat voor mij ook wel even oefenen is. Na deze 2 uurtjes ga ik naar Grade 4 ( deze kinderen zijn rond de 9). Hier ben ik bij meerdere vakken aanwezig. In Nederland geeft 1 leerkracht alle vakken aan zijn/haar klas. Hier komt er voor elk vak een andere leerkracht naar de groep. Ik zie dus veel verschillende mensen op een dag. Iedere leerkracht heeft weer zijn/haar eigen manier van lesgeven en ik moet er soms nog even aan wennen. De leerkrachten zijn onverwachts veel uit de klas en dan sta ik daar zonder planning met 50 kinderen die je bezig moet houden. Dit is even wennen en ik moet hier nog een beetje mijn weg in vinden maar ik zie het als een uitdaging en weet zeker dat dit goed gaat komen. De kinderen zijn fantastisch en je bent er de hele dag druk mee. De stage dagen zijn van 8 tot 2. Om 8 uur beginnen alle 850 kinderen op het plein met de enssambly. Dit is erg mooi om te zien en om te horen. Buiten mijn stage om heb ik lessen op de campus en doe ik veel leuke dingen. Het weer is hier nog niet zo mooi dus we liggen nog niet elke dag op het strand. We gaan vaak even naar de winkels, drinken wat cocktails, kijken een filmpje en nog veel meer. Vorig weekend ben ik met een paar mensen die ik hier heb leren kennen (+ Marielle) naar een wild reserve geweest. Dit was een prachtig park en we hebben bijna de Big Five gezien. Alleen de luipaard heb ik tot nu toe nog niet gezien. Wat vond ik het gaaf om de olifanten te zien! Ze zijn zo groot. De hebben 3 game drives gedaan in dat weekend, 1 'S middags, 1 'S avonds en 1 in de ochtend. Heel vet om met een soort van jeep door dit park te rijden met een gids. Een hele ervaring en een geweldig weekend. In de avonden gaan we vaak een drankje doen in de local pub. Woensdag is het hier stap avond en dat sluiten we dan natuurlijk altijd even af in de 'discotheek' hier. Wanneer we in de weekenden thuis blijven gaan we ook vaak op stap. Het stappen begint hier al rond 8 uur en op woensdag is alles al dicht rond 12, in de weekenden sluit alles om 2. Dit is eigenlijk ook wel fijn want dan lig je niet al te laat in bed en kan je de volgende dag weer makkelijker uit je bed komen, haha! Het klinkt nu alsof we elke avond op stap zijn maar gelukkig is dat niet het geval. Er zijn ook avonden dat ik lekker een spelletje speel met mensen die ik hier heb leren kennen of dat we lekker kletsen bij het vuurtje. Ik vermaak me hier dus prima. Morgen ga ik even langs de dokter want ik heb nu al 3 weken last van me keel, dit heerst hier een beetje op de campus.
Ik mis mijn familie en vriendinnetjes in Nederland wel, maar er is hier teveel afleiding waardoor ik er amper aan kan denken.
Ik vind jullie reacties trouwens erg leuk om te lezen! Ik heb hier nu al een geweldige tijd en ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen en gebeurtenissen in Zuid Afrika.

Veel kusjes en liefs vanuit Zuid Afrika!
Xxxx <3

  • 24 Augustus 2014 - 23:46

    Anouk:

    azontooooooooooo tot gauw xxxx

  • 29 Augustus 2014 - 16:26

    Tante Ien:

    Hoi Patricia . Wat leuk te lezen, dat je zoveel leuke dingen meemaakt.. Volgens mij word je er heel gelukkig van.. Natuurlijk mis je soms je familie, maar dat komt allemaal goed.. Nou lieverd ik zal oma je verhaal vertellen.. Geniet ervan en blijf je volgen dikke kus tante ien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Patricia

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 2993

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: